Thursday, November 04, 2004

 

Za8 at Press Conference Lambaian Aidilfitri

Wednesday, Nov 3 2004
Dewan FELDA Perdana
7pm

To see all pics go to: http://community.webshots.com/user/AF2_Pics_2


EV004 02 CD Sleeve - 'Menggapai Bintang'


Zahid interviewed


Playful as always :)


Zahid with my Raya card for him


Linda :)


Adam in da house


Farah pun ada :)

Skipped the press conference at 5pm as Haks (who brought me along as his guest) had lots to do at Astro. Due to the rain and jam, we made it just in time for buka.

I thought it would be a private session with the press alone, but there were other people at the buffet hall as well. Besorrnya dewan tu, hehe. It was actually the first time I masuk Dewan Perdana. This year, byk invites kahwin kat dewan2 (incl. Perdana) yg I tolak sbb tak berani try baju2 kebaya sbb tahu dah ketat, hehehe. Ignorance and denial can be bliss sometimes ;)

Me and Haks duduk kat table ceruk2 dunia sbb dah lambat, hehe. Masa nak survey2 makanan, Haks spotted Zahid and went over to say hi. I was walking behind him at a slower rate and sebab tiba2 diserang penyakit malu, buat2 tak nampak, tak lalu pun tepi meja Zahid, hehe. Tactic yang I tahu for sure Zahid can see right through it, haha. Just an act! Dlm hati, kalau boleh nak duduk semeja lah kan, hehe. He knew I would be there anyway cos I told him before I left Rio de Futsal during his vid clip shoot.

Zahid wore the same baju Melayu & sampin as ASTRO’s Buka Puasa at Mandarin Oriental Hotel recently. Kesian budak2 AF2 ni. Tiap2 hari dpt undangan buka puasa sampai tak cukup baju Melayu. Adam pun pakai baju Melayu yg rasanya dia dah pakai masa Majlis Buka Puasa AdamFC baru2 ni. Baju Linda was sooo cantik!! Putih berkilat2 kebaya dia. Farah simple and sweet in kurung. Zahid as usual sempoi habis. Pakai selipar je, hehe.. Alahai Zahid :)

After Zahid habis makan dia byk kena layan request wartawan for photos and interviews. Just my luck, Zahid & En Baha and a photographer yg nak amik gambar Zahid was walking towards my area. Mmg sunyi sikit my area tu. Kat tengah2 dewan tu org semua dok sibuk amik gambar/interview Linda, Adam & Farah.

Me and Haks gestured to Zahid & Baha so they approached our table and Zahid pun letakle segala barang2 dia kat meja I before posing for the photographer. Lepas dah habis baru dia duduk next to me and dpt borak2 sikit.

Excerpts…

Me: “Pakai baju hitam ye” (I kan tak minat sgt dia pakai hitam.. Nampak tak ceria sgt sbb dah dia pun agak gelap, hehe)

Zahid: “Kenapa? Nampak kurus kan?” (Eeee.. perasan! Hehe.)

Me: “Takler.. nampak gelap aaaa”

Zahid: “Mmg Zahid gelap what”

Me: “Exactly lah.... so pakai hitam laaaagiiii le nampak gelap!” (kijam tul aku ni..) Pastu I tunjuk kat En Baha who was seated opposite us and said “Pakai le camtu, baju Johor”

En Baha : “Saya pakai mcm ni sbb saya takde tengkuk”. This made me chuckle cos I think En Baha mana ada takde tengkuk! Zahid tu lain ler, hehehe.

Me: (To En Baha) “Tu ler En Baha..Saya tak nak ckp sebenarnya”. Terus kena cubit by Zahid, ouch! hehe

Of course, Zahid pakai le apa2, I tetap suka.. :) Tapi I have my preferences lah kan. I also asked, napa tak pakai sampin yg ada benang emas or colour2 sikit. Zahid kata dia tak tahan bau kain sampin mcm tu..

In between tu byk le org dtg nak bergambar or interview. I pun kena pandai2 curi masa Zahid. Lepas dia habis interview dia dah nampak marker pen oren and biru yg I dah keluarkan. “Ni marker utk apa ni?” dia awal2 lagi dah tanya, hehe. I pun keluarkan le cd EVO04 1 & 2. Dia pun baru tgk CD EVO04 02. He didn’t even know muka dia ada kat dlm cd sleeve until I showed it to him.

Lepas dia sign my CDs and I gave him the card Raya dia dipanggil lagi by photographer so dia suruh I jaga brg2 dia. (ie free magazine Cinema Online & Bintang, as well as my Raya card). Semua AF stars that night dpt free magazine tu.
Pastu peminat lak dtg serbu. Ada makcik ni siap bagi handbag dia suruh Zahid sign. Dia takde pen, so Zahid apa lagi “Iz, nak marker” Rasa mcm PA dia pulak, hehe. Beruntung tau makcik tu, sbb I nyer marker warna oren! Masa Zahid sign tu, I was like.. “Aarghhh… your handbag!!” hehe.

Lepas habis tu, Zahid duduk balik next to me and sambung balik borak.. Tapi tak lama kemudian tho reporter dari HAI and magazine/paper yg I tak pernah dgr (hehe) dtg interview Zahid, duduk at our table. I pun dgr je lah interview at times. He was asked about the AF2 Tour and he mentioned New Year nanti kat Brunei. He turned to me and said “Nanti Zahid lama kat Brunei tau. Seminggu kot.” Pastu dia boleh wave his hand to me and said “Bye bye” Mmg kuat menyakat! :)

Lepas habis interview tu, byk lagi interview lain di meja dekat2 situ. Masa tu le I guna untuk ke central floor area to jumpa Linda, Adam & Farah. Tapi mata tu sentiasa le jeling2 kat area Zahid, hehe. Takut dia hilang tiba2 kan. Hehehe.

Seronok I tgk budak2 excited jumpa Zahid. Bila depa salam tgn Zahid and he kissed their hand, wah, meloncat2 kegumbiraan budak2 tu. Hehehe.. so cute!

Waited with him at the lobby for Hafez and gang to pick him up pastu balik.

Okey.. dah tak larat type, hehe. Mataku mengantuksss :)




<< Home